Версія для слабозорих

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Open menu

Меню

Open menu

Посилання

 

gerb12

header logo

ukc

 

НАШ QR-кодqrcode

Вхід на сайт

Тема нашого сьогоднішнього зібрання - «Відповідальність, самооцінка, самоконтроль». Це ті якості характеру особистості, які допомагають забезпечити успішність як в повсякденній діяльності (вдома, у школі), так і у взаєминах з оточуючими. Я думаю, немає серед нас таких батьків, хто хоча б раз не стикався з проявом безвідповідальності дитини. Безневинне «Я забув» з часом переростає у відверте «Я не зробив, тому що не вважаю за потрібним це робити». Проблема в тому, що подібне ставлення до своїх вчинків стає в сучасному суспільстві нормою. Проблема юнацтва полягає в тому, що більшість з юнок і юнаків не можуть тримати свої слова, і занадто легковажно ставляться до даних іншим обіцянкам. Учні дуже легко дають обіцянки, заздалегідь знаючи, що його не виконають. Подібна поведінка входить у молоді в звичку. Надалі ця необов'язковість може призвести до серйозних проблем і не тільки в школі, але і в житті.

І цій необов'язковості є конкретна назва - інфантилізм.

Детальніше:Відповідальність, самооцінка, самоконтроль. Як її у собі розвинути?

      «Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується».
                                                                                            (В.О. Сухомлинський).

       Актуальність національно – патріотичного виховання особистості в сучасному українському суспільстві чималою мірою зумовлено потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що мають забезпечити усі громадянам рівні стартові можливості для розвитку та застосування їхніх потенційних здібностей, досягнення суб’єктивно привабливих і водночас соціально важливих цілей як умов реалізації найголовнішої соціально – психологічної потреби особистості  – потреби до самовизначення та самоствердження.

        Німецький мислитель Вільгем Гумбольдт зауважив: «Обставини, за яких протікає життя, впливають на людину більше, ніж виховання».

        В умовах українських реалій, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває національно-патріотичне та військово-патріотичне виховання молоді. Цілі покоління українців були виховані в дусі відчуження від рідної землі та національного самозречення. В нас формували почуття національної меншовартості, покривдженості, комплексу неповноцінності, навіювали переконання в перевазі «старшого брата». Навмисне поширення російськомовної літературної та музично-пісенної продукції, висвітлення неправдивої історії, висміювання українського характеру і традицій формувало явище етноциду. Наш народ намагалися позбавити усіх ознак культурної та духовної самостійності. Сьогодні єдиний шлях повернення державності – національно - патріотичне виховання молоді. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму місті, в моєму навчальному закладі, країні мене стосується, що залежить від мене. Я – творець майбутнього своїх дітей і онуків.

       Патріотизм – одне з найбільш глибоких людських почуттів. Як правило, це поняття розуміють як відданість і любов до Батьківщини, до свого народу, гордість за їхнє минуле й сьогодення, готовність до її захисту. Це почуття є одним із найважливіших духовних надбань особистості. Воно характеризує вищий рівень розвитку особистості й проявляється в її активно-діяльнісній самореалізації на благо Батьківщини.

Детальніше:Актуальність виховання в учнівської молоді національно – патріотичних цінностей

Підлітковий вік триває з 10 (11) до 15 років

Підлітковий період охоплює навчання в основній школі (5-9 класи) і знаменує собою суттєві зрушення суб'єкта в напрямку дорослішання. Даний вік характеризується бурхливими, але нерівномірними темпами зростання організму та фізіологічними змінами. Ці соматичні зміни стають чинниками ряду надбань психічного розвитку підлітка:

  • o швидкі темпи зростання та дорослішання викликають формування нового образу "Я", посилення інтересу до свого зовнішнього вигляду, однак підліткам характерне незадоволення своєю зовнішністю,
  • o нерівномірне формування опорно-кісткової системи (зростання рук, ніг та голови випереджає темпи розвитку

хребта) супроводжується тимчасовою втратою гармонії в рухах, що примушує підлітка переживати сором'язливість, пригніченість, знижує самооцінку,

o нерівномірний розвиток кровоносної системи (серце росте швидше, ніж судини) може спричинювати погане самопочуття, головний біль, періодичне зниження розумової працездатності,

Дівчатка переймаються пропорціями та стрункістю своєї фігури, а хлопчиків хвилює мускульна маса і атлетичність тіла

Пубертат - період статевого дозрівання

Від латин. "пубертас" - покриття волоссям

  • o у нервовій діяльності підлітка процеси збудження переважають над гальмуванням, що викликає часті перепади настрою, підвищену чутливість, дратівливість,
  • o розгортання статевого дозрівання, поява вторинних статевих ознак сприяє формуванню почуття дорослості як центрального особистісного новоутворення підлітка, забезпечує активізацію статевої ідентифікації, пожвавлює потяг до спілкування з протилежною статтю.

Детальніше:Вплив фізичного та фізіологічного розвитку підлітка

982

«Ця дитина просто не хоче вчитися!» — можна почути і від батьків, і від вчителів. Якби всі школярі мали високу мотивацію, проблем би було в рази менше. «Ви ж професіонали, ви і заохочуйте» — дорікають педагогам батьки. «Якщо дома не привчили вчитися, у школі з таким учнем доведеться мучитися» — відповідають учителі.

Вчені довели: немає дітей, які не хочуть нічим займатися. Вплив родини значний, адже найбільше чутлива до таких змін дитина в дошкільні роки. Та на дитину будь-якого віку можна впливати — на краще чи на гірше.

Діти, які здаються мало вмотивованими до навчання чи дослідницької діяльності, насправді мають розвинену мотивацію уникнення. Вона спонукає уникати небезпеки, ризику, негативу на кшталт критики чи низьких оцінок. За такого настрою налаштувати на довгострокову мету зовсім важко. Є другий вид мотивації — досягнення, яка направляє нас до винагороди, результату. За такого настрою можна розвивати цілеспрямованість, бажання отримати відкладене задоволення. Ці два види мотивації врівноважують один одного.

Детальніше:Батьківський лекторій  «Особливості виховання та мотивації навчання дітей шкільного віку»

Питання булінгу в учнівському середовищі, на жаль, й досі актуальне в сучасних українських школах.

Що таке булінг та його причини:

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Основними ознаками булінгу (цькування) є:

  • Наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), а також спостерігачі.
  • Повторюваність /систематичність діяння.
  • Наявність наслідків у вигляді психічної та/або фізичної шкоди.

Детальніше:Батьківський лекторій «Протидія булінгу в учнівському середовищі .Відповідальність за  вчинення...

 «Виховання дітей — найважливіша галузь нашого життя. Наші діти — це майбутні громадяни нашої країни і громадяни світу. Вони творитимуть історію. Наші діти — це майбутні батьки і матері, вони теж будуть вихователями своїх дітей. Наші діти повинні вирости прекрасними громадянами, хорошими батьками і матерями. Але й це не все: наші діти — це наша старість.

Детальніше:«Помилки батьків у вихованні. Чи можна їх уникнути?»

Коли ваша дитина робить щось неправильно, ви можете помітити, що при цьому вона намагається перекласти свою провину на інших людей. Вона каже: «Я зробила так під впливом таких-то обставин» або «Це не мої відбитки тут на стіні». Маленькі діти повинні розуміти, що помилки є нормальною частиною життя, і їм нікого не потрібно в них звинувачувати.

Прийняття на себе відповідальності за свої вчинки – це частина процесу становлення здорової дорослої людини. Тому батькам дуже важливо знати, як правильно навчити дітей бути відповідальними. Поради, описані в цій статті, допоможуть вашій дитині навчитись нести відповідальність за власні слова та вчинки.

Як навчити дітей бути відповідальними

Батьки повинні розуміти, що навчання дитини бути відповідальною потребуватиме від них великої кількості часу й зусиль. Це не станеться відразу. Ви повинні будете підкріплювати почуття відповідальності, що зароджується, розмовляти про нього з дитиною протягом довгого періоду часу (у міру її дорослішання), використовувати свій життєвий досвід як приклад.

Детальніше:Відповідальність і діти: поради батькам

Підлітковий вік — вік становлення. Підліток ще погано знає навколишній світ, самого себе. Він поспішає жити, увійти у світ дорослих людей, все хоче попробувати, про все скласти власну думку. Якщо ж до цього додати чимало нових проблем, перші розчарування, драми, то можна зрозуміти, чому саме підліток такий схильний до шкідливих звичок. Результати обстежень школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.

  • Бажання походити на своїх друзів, знайомих, відповідати своїй групі однолітків.
  • Бажання відчути нові приємні відчуття, про які так багато розповідають освічені знайомі.
  • Цікавість, прагнення випробувати себе у новій, майже екстремальній ситуації.
  • Вплив авторитетної для підлітка людини.
  • Прагнення демонстративного протесту.

Детальніше:Як запобігти появі шкідливих звичок?

213441366

Сьогодні смартфони стали невід’ємною частиною життя дітей, які народилися в еру цифрових технологій і не уявляють світ без Інтернету та смартфонів. За допомогою мобільних пристроїв вони можуть виконувати домашнє завдання, гратися в ігри та спілкуватися з друзями. Через значне використання девайсів більшість батьків намагаються різними методами заборонити доступ до Інтернет-розваг.

Насправді, важливо не те, скільки часу дитина приділяє своєму пристрою, а те, на що цей час використовується. Тому важливо розуміти межу між здоровим використанням гаджетів та комп’ютерною залежністю.

 

Ознаки віртуальної залежності

Детальніше:Вплив ком’ютерних ігор на здоров’я дітей.

Copyright © 2024 ОЗ "Шпанівський ліцей" Rights Reserved.